Een paar dingetjes - Reisverslag uit Tai Po, Hong Kong van Rudy Veiga da Palma - WaarBenJij.nu Een paar dingetjes - Reisverslag uit Tai Po, Hong Kong van Rudy Veiga da Palma - WaarBenJij.nu

Een paar dingetjes

Door: Rudy

Blijf op de hoogte en volg Rudy

09 Februari 2009 | Hong Kong, Tai Po

Het is inmiddels maandag en dat betekent dat ik hier alweer bijna drie dagen zit. Ik heb nu al te veel meegemaakt om uitgebreid te gaan beschrijven maar ik zal even wat willekeurige gedachten op een rijtje zetten.

Behalve de (heerlijke) temperatuur is het voornaamste dat opvalt hoe goedkoop alles hier is. De meeste dingen kosten hier een fractie van wat ze in Nederland zouden kosten: voor een complete maaltijd in een restaurant heb ik omgerekend slechts zes Euro neergeteld. Dit is echter wel zeer verradelijk; omdat alles zo weinig kost sta je niet stil bij wat je uitgeeft en vliegt het geld de portomonnee uit. Maar goed, ik mag niet klagen natuurlijk, helemaal niet als je bedenkt dat sommige dingen (bellen bijvoorbeeld) omgerekend ongeveer 0.001 Euro kosten....

Wij hebben allemaal een 'buddy' toegewezen gekregen die ons een beetje wegwijs maakt. Mijn buddy is een meisje genaamd Wendy. Ik wil niet weten hoe veel suiker dat kind dagelijks naar binnen werkt - ik heb nog nooit zo'n opgewekt iemand ontmoet. Zij is ook gelijk een goed voorbeeld van hoe gastvrij de mensen hier zijn, omdat ze echt ontzettend veel moeite voor ons doet. Ik voel me er bijna schuldig bij (bijna). Wel heel lief natuurlijk.

Wij waren er van uit gegaan dat wij zelf onze kamerindeling uit mochten zoeken, maar het bleek dat we allemaal in een andere kamer terecht gestopt werden. Mijn kamergenoot is een dikke Chinees uit Canada (Ja daar hebben ze ook Chinezen) van 35 die Anthony heet. Spreekt goed Engels en het is op zich best een aardige kerel, maar als kamergenoot laat hij nog wel het een en ander te wensen over. Laat de hele nacht zijn laptopscherm branden en snurkt als een varken. Daar moet ik maar even een woordje mee wisselen....

Zo nu en dan zit ik bij Albert-Wim op de kamer dus zijn kamergenoot, Evan, heb ik ook al ontmoet. Hele aardige gast die ook gelijk het stereotype van de Kung-Fu kennende Chinees waarmaakt. Alleen wou hij niet mee op zaterdagavond omdat hij huiswerk moest maken; dat kan natuurlijk niet. Heeft ons op onze eerste lunch getrakteerd en mij doen beseffen dat ik niet van de Chinese keuken houd. Ja ja, ik zit in het goede land voor iemand die geen rijst lust.

Ik heb nog genoeg te vertellen maar ik vind het nu wel even weer genoeg geweest. Het is half zeven dus ik ga maar eens wat te eten zoeken... iets zonder rijst.

~ Rudy

  • 09 Februari 2009 - 09:51

    Jeltsje Kragt:

    Hey Rudy,

    Klinkt leuk daar! Vooral leuk dat alles zo goedkoop is! Ik deel je passie voor rijst ;), hoop voor je dat er genoeg andere dingen te eten zijn!

    Succes daar!

  • 09 Februari 2009 - 10:35

    Tjar:

    Hey you!

    Wat tof dat je zo'n leuke buddy hebt :D Ben erg benieuwd wat je allemaal gaat meemaken daarzo ;)
    Geniet van de rijst :P

  • 09 Februari 2009 - 17:04

    Anneke:

    leuk dat wij jou nu ook kunnen volgen; ik had je moeder al verwezen naar de site van albert wim.
    Aan rijst zul je nog wel wennen, veel plezier nog, en dat moet wel lukken als ik jullie verhalen zo lees.

  • 09 Februari 2009 - 19:35

    Juul:

    Haha, slimmerik, met je liefde voor rijst (ahum) nou, ik zou daar prima op mn plek zijn:) Maar anyway, ik hoor al wel dat je t prima naar je zin hebt en dat is toch het belangrijkste:D Nice dat je je blogs vrij kort houdt. Dat leest prettig:P

    xx

  • 10 Februari 2009 - 11:22

    Maaike:

    Hey rudy,

    Leuk wat van je te lezen :D
    Succes daar in dat verre land!

  • 11 Februari 2009 - 20:51

    Oma Aukje :

    Ik vind het zo leuk dat je zover bij ons vandaan bent maar we toch contact kunnen hebben.
    Wees maar voorzichtig met alles, maar dat is natuurlijk oma-praat.
    Dag jongen.

  • 12 Februari 2009 - 15:31

    Roos:

    Ha Rudy, bedankt voor je bericht, wordt zeer op prijs gesteld hier in Rotterdam. Wij zijn geinteresseerd in alle details,ook in onbeduidende dingetjes, of bij voorkeur eigenlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Tai Po

Rudy

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5606

Voorgaande reizen:

05 Februari 2009 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: